Samodzielna optymalizacja strony internetowej

Czyli krótko mówiąc co możesz zrobić sam dla siebie? Aby poprawić pozycję swojej strony w sieci nie potrzebujemy z marszu zatrudniać sztabu ekspertów z profesjonalnej firmy zajmującej się pozycjonowaniem. Można zająć się tym w pewnym zakresie samodzielnie z całkiem dobrym rezultatem.

seo-samodzielna-optymalizacja-strony-www

W środowisku profesjonalistów od SEO krąży powiedzenie content is a king. Jedni wierzą, iż stwierdzenie to jest niezmiennie królującą podstawą jeśli chodzi o SEO, inni zaś zastanawiają się czy nadal to stwierdzenie zachowuje swoją równie wysoką ważność. Wielu ekspertów SEO uważa, iż treści oraz ich jakość są i będą królować nadal. Content (ang. treść) pozostawać esencją naszej strony internetowej, wyznacznikiem jej jakości.

Pomijając całą teorię pozycjonowania i optymalizacji zastanówmy się czysto logicznie nad tym co sprawi, że ludzie znajdą naszą stronę i  wejdą na nią klikając w jej adres? Upraszczając sprawę do minimum o wszystkim w pierwszej kolejności zadecyduje treść, ponieważ nic innego jak treść nie będzie równie dobrym drogowskazem dla wyszukiwarek, które nakierują potencjalnych odbiorców czy też jak w przypadku sklepów internetowych – klientów. Bez treści i zawartych w niej odpowiednich słów kluczowych oraz fraz wyszukiwarki nie będą w stanie zaprezentować naszej witryny czy też naszego sklepu w wynikach wyszukiwania. Bez niej nie trafimy do osób, które będą poszukiwać produktów czy też usług, które oferujemy, a stworzona strona będzie tylko opuszczonym przystankiem pośród ponad pół miliarda aktywnych witryn.

Wartość merytoryczna treści

Tak jak dobra książka tak i dobra treść przyciąga potencjalnych odbiorców. Dlatego to co możemy sami zrobić dla siebie w kwestii dobrego SEO to właśnie:

  • Tworzenie wartościowych treści dla naszej strony. Twórzcie je z dokładnością, pasją i zaangażowaniem skupiając się na słowach kluczowych, a także produktach i/lub usługach, które są domeną waszej działalności.
  • Kontrola stworzonych wcześniej treści. To równie istotna sprawa, o której nie można zapomnieć. Często tworząc stronę myślimy o niej jak o szkicu czy też zarysie odkładając dokładniejsze jej dopracowanie na później. W przypadku sklepów internetowych często praktyką jest kopiowanie stron produktów lub umieszczanie na nich wyłącznie elementarnych danych takich jak kolor, rozmiar, pojemność, waga, termin ważności czy też lista składników. Takie strony zwykle pozostają zapomniane, dlatego warto jest czas od czasu przeprowadzić swoistą kontrolę podstron i jakości ich treści.

Wartość techniczna strony

To co widzimy przeglądając strony w Internecie to jedno, drugie zaś to, to co stoi za wyświetlaniem treści w ten, a nie inny sposób. Mowa tu o kodzie strony, jego poprawności i strukturze. Całość powinna być spójna i logiczna. Na uwagę zasługują m.in.:

  • Szybkość ładowania strony. Wolno działające strony internetowe w szybki sposób zniechęcają odwiedzających do ich przeglądania. Podobnie rzecz ma się z wyszukiwarkami, które doceniają witryny o krótkim czasie ładowania. Cel: czas ładowania HTML poniżej pół sekundy.
  • Optymalizacja CSS i plików javascript. To obok kodu HTML istotne elementy kodu, których czas ładowania jest istotny z punktu widzenia optymalizacji.
  • Struktura i porządek nagłówków. Właściwa kolejność to podstawa. Nie należy zapominać o tym, iż właściwy porządek nagłówków na stronie głównej jak i podstronach zaczynamy od nagłówka <H1>. Analogicznie w treści powinny się pojawiać nagłówki o wyższym indeksie we właściwej kolejności <H2>, <H3>,… itd..

Niewątpliwie najtrudniejszym i najbardziej pracochłonnym zadaniem w zakresie kontroli jest odszukanie istniejących błędów, zduplikowanych oraz słabych treści. Aby ułatwić sobie to zadanie można skorzystać z gotowych rozwiązań jakim jest pakiet SEO Startup lub SEO Pro wskazujący słabe podstrony i ich bolączki.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *