Algorytm Google a spadek pozycji w wyszukiwarce

Optymalizacja mobilna
W przeciągu ostatnich kilku lat nastąpił ogromny wzrost wyszukań z urządzeń mobilnych i obecnie mówi się iż jest on nawet wyższy niż na urządzeniach desktopowych. Pewne jest, że w nie dalekiej przyszłości większość ruchu będzie pochodziła właśnie ze smartfonów.
Dlatego ważnym elementem jest przygotowanie strony by była zoptymalizowana pod właśnie urządzenia mobilne.

algorytm-google-a-spadek-pozycji-w-wyszukiwarce

Przeglądanie historii
Dobrą praktyką jest sprawdzanie danych historycznych i ich analiza. Dzięki niej jesteśmy w stanie szybciej określić jakie strony i słowa kluczowe odgrywały istotną rolę na przychodzący ruch a w obecnej chwili ten ruch zmalał lub meleje. Powodów z których nasz ruch maleje może być kilka dla przykładu mogą to być błędy techniczne, nie ciekawy content, brak poparcia i zaangażowania w serwisach społecznościowych lub też przejście do konkurencji, która zbudowała dobry content.

Weryfikacja konfiguracji konta Analytics
Kolejnym częstym błędem jest brak poprawnej konfiguracji konta analytics lub brak trackingowego kodu na nowych stronach w nowych szablonach. Przy tworzeniu wysokiej jakości zawartości i user experience kod trackingowy musi być na każdej stronie, która jest dostępna z wyszukiwarek internetowych. Dzięki temu umożliwimy powiązanie ruchu z wyszukiwaniem organicznym.

Wpływ innych kampanii
Bardzo często zdarza się iż osoby odpowiedzialne za marketing pomijają analizę kampanii, które były robione corocznie. Pod uwagę trzeba wziąć takie rzeczy jak linki sponsorowane, reklamy w telewizji, banery reklamowe oraz inne rodzaje działań marketingowych, które mają wpływ na SEO.
Jeżeli płatne wyszukiwania, reklamy telewizyjne lub inne formy marketingowe nie zostały wykonane w tym roku z pewnością wpłyną na wielkość ruchu. Jak porówna się statystyki ruchu rok do roku to może okazać się iż mamy spadek w ilości odwiedzin na naszej witrynie na słowa kluczowe związane z naszą firmą lub marką. Ponadto te działania będą mieć wpływ na nasz ruch organiczny.

Należy mieć świadomość, że reklamy będą wpływać na konsumenta, a ten zachęcony nimi będzie wyszukiwał informacji na temat produktów lub firmy w wyszukiwarce internetowej. Wszystko co zwiększa świadomość wśród klientów na temat marki i jej produktów będzie miało pozytywny wpływ na SEO.

Śledź zmiany i problemy techniczne na stronie
Często zmiany i ulepszenia na stronie mogą prowadzić do przypadkowych zmian w tagach tytułowych i nagłówkach. Jeżeli osoby zajmujące się SEO przeoczą lub nie będą poinformowane o takich zmianach może to wpłynąć na spadek w wynikach wyszukiwania. A w przypadku gdy struktura URL ulegnie zmianie i przekierowania nie zostaną zrobione prawidłowo ruch na stronie może zaliczyć duży spadek w ruchu.

Czasami zdarza się, że webmasterzy lub osoby odpowiedzialne za tworzenie strony przez przypadek zablokują indeksowanie całej lub części strony co w konsekwencji prowadzi do zmniejszenia organicznego ruchu. Spadek będzie duży zwłaszcza jeśli blokadzie uległy strony które generowały ten ruch.

Audyt dla twojej strony
Kolejnym powodem dlaczego tracimy widoczność w wynikach wyszukiwania jest brak zainteresowania twoją stroną.

Należy patrzeć na treści i zawartość na stronie w sposób krytyczny. Należy zastanowić się czy treści są wysokiej jakości? Czy informacje są użyteczne i prawdziwe? Czy treść jest powiązana wraz ze słowami kluczowymi, na które chcemy być wyszukiwani? Ostatnią rzeczą jaką należy zrobić to porównać naszą treść z treściami, które nas wyprzedzają w wynikach. Najszybszym sposobem na odnalezienie błędów jest skorzystanie z prostych audytów SEO, które wskażą najbardziej dotkliwe problemy witryny, które w pierwszej kolejności powinny być naprawione.

Kluczem do sukcesu jest zainteresowanie naszą stroną użytkowników – jeżeli ludzie będą cenić naszą treść to i Google.

Podsumowanie
Pamiętajmy aby przy wprowadzaniu zmian kierować się tylko dobrymi praktykami i nie próbować przechytrzyć Google’a jeżeli uda się nam dostarczyć użytkownikom pożytecznych treści nie będziemy musieli obawiać się żadnych nowych algorytmów wprowadzanych przez Google.

Jeśli robisz coś co nie do końca jest zgodne z dobrymi praktykami lub treści są niskiej jakości wtedy możemy zostać ukarani przez Google co przełoży się na niski ruch na stronie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *